Kamantinėjimai. Apie kūrėjus ir veikėjus #39 Pokalbis su Stefanu Nilssonu

Autorius
Rekūrai Group
Kategorija
Tinklalaidė
Publikuota
2024 10 03

2024-ųjų pavasarį skandalingai išgarsėjusi „Go Vilnius“ rinkodaros kampanija „Expectations vs. Reality“ (liet. „Lūkesčiai prieš realybę“) ir vėl atsidūrė dėmesio centre. Naujausioje Aurimo Kamantausko tinklalaidės „Kamantinėjimai“ laidoje apie garsiąją Vilniaus reklamą prabilo sostinėje viešėjęs Švedijos žurnalistas ir tendencijų ekspertas Stefanas Nilssonas.

„Pamatęs reklamą prisiminiau posakį apie Švedijos gyventojus. Sakoma, kad visi čia laksto nuogi, pasileidę, turi polinkį savižudybėms ir pernelyg daug geria. Lyg ir suprantu, ką reklamos kūrėjai norėjo padaryti, tai yra, pažaisti su žmonių išankstiniais nusistatymais. Tačiau tokį formatą pateikti juokingai įmanoma tik tada, kai apie tai yra kalbama greitai.

Tuo tarpu Vilniaus reklamoje šiai istorijai buvo skirta beveik pusantros minutės, o kita truko vos 30 sekundžių – tai buvo labai keistas sprendimas. Dabar suprantu, kodėl Lietuvoje ši reklama sukėlė skandalą“, – tinklalaidėje „Kamantinėjimai. Apie kūrėjus ir veikėjus“ kalbėdamas su režisieriumi, renginių agentūros „ReKūrai“ vadovu Aurimu Kamantausku pripažįsta švedų žurnalistas S. Nilssonas.

Visą pokalbį išgirsti ir pamatyti galima čia:

Tiesa, nors Lietuvos sostinę reklamuojantis vaizdo įrašas tendencijų ekspertą S. Nilssoną lengvai šokiravo, ieškodamas pozityvių aspektų jis pripažino, kad tam tikra prasme ši reklama gerai atspindi Vilniaus miestą. Pasak Vilniaus idėjų ir tendencijų festivalyje „Revolution“ pranešimą pristačiusio eksperto, tai susiję su netikėtumo efektu, kuris ištinka atvykus į Vilnių pirmą kartą.

„Mano įspūdį apie šią reklamą puikiai apibūdina žodis „netikėtas“. Jis taip pat atspindi ir Vilnių,  kuris man asmeniškai irgi buvo labai netikėtas, tačiau malonus gyvenimo atradimas. Prisimenu, kaip prieš 10-15 metų pirmąkart čia atvykau darbo reikalais – buvau nustebęs, kiek daug žmonių puikiai kalba angliškai, yra draugiški ir be galo paslaugūs“, – komplimentų lietuviams negaili švedų tendencijų ekspertas S. Nilsson.

Vilniaus privalumai švedų eksperto akimis: turite daug dalykų, kuriuos galite komunikuoti

S. Nilssonas kasmet keliauja po skirtingas pasaulio valstybes ir jose „medžioja“ tendencijas. Tyrinėdamas kultūrinius šalių gyvenimus, jis pirmasis sužino apie naujas masiškai plintančias tendencijas, kurios metų eigoje paplinta po visą Vakarų pasaulį.

„Šiuo metu gyvename pasaulyje, kuriame viskas yra niūru, sunku ir pilka. Švedijoje mes bijome Putino, o jūs Lietuvoje gyvenate dar arčiau jo nei mes. Be to, reikia nepamiršti recesijos bei klimato kaitos – visa tai skatina žmones ieškoti dalykų, kurie teiktų džiaugsmą ir laimę. Akys automatiškai krypsta ten, kur pastebimas besišypsantis veidas“, – apie kelerius metus pasaulyje vyraujančią „laimės“ tendenciją laidoje „Kamantinėjimai“ pasakoja S. Nilssonas.

Švelnūs atspalviai ir teigiamų emocijų poreikis dominuoja ne tik reklamos, bet ir dizaino, renginių bei mados industrijose. Vis dėlto turizmo pramonė šiai tendencijai, rodos, išsiugdė stiprų imunitetą.

„Ji yra labai konservatyvi. Manau, kad ji lėtai pastebi tendencijas“, – įžvalgomis apie turizmo pramonę dalinasi švedų žurnalistas S. Nilssonas.

Tendencijų ekspertas priduria, kad šiuo metu žmones ypač vilioja pigaus turizmo galimybės, o Vilnius tokioms atostogoms yra idealiai tinkama vieta.

„Kaip tik rašiau draugui žinutę, kad Vilnius yra labai draugiškas miestas turizmui. Čia galima pavalgyti ne tik skaniai, bet ir už prieinamą kainą. Iš tiesų pats Vilnius yra labai autentiškas miestas ir tai yra jei ne amžina, tai bent jau ilgalaikė tendencija.

Vilniaus gyventojai turi daug savitos kultūros ir tradicijų, pavyzdžiui, puošti kepyklėlių, kavinių ir restoranų eksterjerą. Niekur kitur pasaulyje aplink kavines nemačiau tokios pintinių, gėlių ir instaliacijų gausos. Iš esmės restoranas yra perkeliamas į fasadą, o tai yra nauja, patrauklu ir neabejotinai kausto praeivių žvilgsnius“, – lietuvių kūrybiniais sprendimais žavisi S. Nilssonas.

Kita Vilniaus miesto svečių laukianti staigmena, apie kurią derėtų komunikuoti, pasak S. Nilssono, yra pėstiesiems draugiška infrastruktūra. Lėto turizmo mėgėjai čia gali grožėtis sostinės architektūra ir neskubėdami nardyti siauriausiomis Senamiesčio gatvelėmis.

„Įspūdingo grožio pastatai, švarios gatvės, gražūs ir draugiški žmonės – būtent apie tai man yra Vilnius“, – šypsosi svečias.