Geopolitinė įtampa renginių organizatoriams neigiamo poveikio neturi: renginių biudžetai nesitraukia, tačiau keičiasi forma ir tematika

Autorius
Rekūrai Group
Kategorija
Naujienos, Rekūrai
Publikuota
2025 04 07

Vienos didžiausių Lietuvoje renginių organizavimo paslaugų grupės „ReKūrai“ pardavimo pajamos per 2024 m. išaugo 28 proc. – nuo 1,98 mln. EUR iki 2,54 mln. EUR, o pelnas siekė 120,7 tūkst. EUR. Pasak įmonės vadovo Aurimo Kamantausko, pajamos iš renginių organizavimo projektų augo, nes daugėjo užsakomų įmonių renginių, o renginių biudžetų užsakovai nenukarpė.

„Įprastai renginių rinka viena pirmųjų pajunta sudėtingesnės situacijos ženklus, tačiau dabartiniu laikotarpiu akivaizdu, kad geopolitinė įtampa nedaro jokio poveikio įmonių užsakymų apimčiai ir suplanuotiems renginių biudžetams, kurie tiesiogiai priklauso nuo įmonių verslo rezultatų ir prognozių.

Su daugeliu mūsų klientų renginius organizuojame kasmet, tad gerai jaučiame bendras rinkos tendencijas. Mūsų įmonei praėję metai buvo išskirtiniai ir rekordiniai finansinių rezultatų prasme, o pagal užsakymus šiemet taip pat nematome įmonių nerimo ženklų – keičiasi tik renginių pobūdis, vyrauja bendrystės tematika, tačiau įmonės renginių nestabdo, netgi priešingai, renginių daugėja. Jau dabar matomas labai didelis renginių vietų ir atlikėjų užimtumas visai vasarai“, – vyraujančias tendencijas apibendrina A. Kamantauskas, UAB „ReKūrai“ direktorius

Pasak vadovo, prie rekordinių 2024 m. veiklos rezultatų labai prisidėjo didelio formato renginių organizavimas. „Pernai organizavome daug daugiau didelio formato renginių, kurių vertė siekė daugiau nei 100-300 tūkstančių eurų, įskaitant ir mums platininį apdovanojimą už geriausią Gala vakarienę pasaulyje pripažintą „MG grupės“ renginį „Laiko mašina“.

2024 metais surengėme taip pat daugiau nei 300, 500 ar daugiau nei 1 tūkst. dalyvių turėjusius renginius. Gerus rezultatus lėmė ir įmonių noras organizuoti daugiau išvažiuojamųjų renginių užsienyje. Praėję metai daugeliui nuo pat nepriklausomybės atkūrimo pradėjusių veikti brandžių įmonių buvo jubiliejiniai, o į pastaruosius įmonės investuoja smarkiai daugiau, nei į eilinių metų kasmetinius renginius“, – pastebi A. Kamantauskas.

„Duoną ir žaidimus“ keičia bendrystė ir stiprus wow efektas vizualikoje

Pasak A. Kamantausko, pagrindinis pokytis renginiuose yra tiesiogiai susijęs su geopolitine situacija. „Didelis poreikis bendrystei jaučiamas visur: visuomeniniuose renginiuose, įmonių šventėse, asmeniniuose renginiuose. Bendrystės siekį įvardinčiau viena ryškiausių šių dienų tendencijų, ji glaudžiai siejasi ir su didesniu saugumo jausmu, ramybe. Poreikį bendrystei labai sustiprino pasibaigusi pandemija, vėliau ir dabar – juntamas karo Ukrainoje alsavimas prie mūsų sienų ir nerimas dėl ateities. Žmonės nori burtis, būti kartu, tad renginių rinką ši tendencija taip pat transformuoja, atsiranda naujų sceninių sprendimų“, – teigia A. Kamantauskas.

Pasak renginių industrijos eksperto, pastaruoju metu keičiasi ir pati užsakomųjų renginių sandara.

„Anksčiau užsakovai prioritetą teikdavo maistui ir pramogoms. Dabar vis didesnę proporcijos dalį perima investavimas į scenos, stalų ir visos aplinkos dekorą. Vizualus įspūdis tampa vis svarbesniu elementu“, – pastebi UAB „ReKūrai“ vadovas.

Pasak jo, atsirado ir dar viena specifinė tendencija – išaugęs užsakovų reiklumas ir įsitraukimas į renginio planavimo ir pulso palaikymo etapus. „Įsitraukimas toks didelis, kad kliento aptarnavimui reikia skirti gerokai didesnius resursus.

Tendencingai atsiranda naujų pareigybių agentūroje poreikis, jau pernai mūsų komanda išaugo dvigubai, tačiau matome poreikį ir tolesnei komandos plėtrai“, – sako vadovas.

Renginių savikainoje – naujos tendencijos

Pasak A. Kamantausko, renginių organizavimo rinkoje pastebima išaugusi konkurencija, susikūrė daug nedidelių renginių organizavimo komandų, didinančių pasiūlą ir kainos konkurenciją rinkoje. Kita vertus, A lygio atlikėjų kainos, kurie yra pasitelkiami į renginius, kainos šoktelėjo 10-30 proc., prognozuotina, kad ir renginio organizavimo kainodaroje galimi tam tikri pokyčiai.

„Rinkoje jaučiame, kad išaugo nauja paslaugų tiekėjų karta. Kol kas didelio naujovių provežio tame nematau, bet agresyvi rinkodara yra juntama. Kita vertus, konkurencija rinkoje visada yra gerai, nes atsiranda galimybė tiek mūsų užsakovams, tiek ir mums patiems testuoti įvairius naujus paslaugų tiekėjus, išbandyti naujus renginių formatus. Matome geras galimybes suteikti sceną naujų kūrėjų prisistatymui ir mūsų rengiamame idėjų ir renginių festivalyje „Revolution“, – sako A. Kamantauskas.

Festivalis „Revolution“ transfomuojasi

2024 metais „ReKūrai“ grupės surengtas antrasis renginių industrijos dalyvių idėjų ir tendencijų festivalis „Revolution“ bus tęsiamas ir toliau, tačiau pati jo koncepcija ir reguliarumas transformuosis. „Festivalis „Revolution“ išlieka mūsų investiciniu prekės ženklu, į kurį investuojame, siekdami edukuoti renginių industrijoje dirbančius verslo įmonių atstovus, paslaugų teikėjus ir visus, kurie kuria ir organizuoja. Pernai, palyginti su 2023 m., organizuodami festivalį patyrėme mažiau išlaidų, padidinome festivalio pajamas, pritraukėme Lietuvos kultūros tarybos finansavimą. Tačiau „Revolution“ mums tebėra investicinis projektas, generuojantis netiesioginę naudą. Festivalio dėka sulaukėme naujų užsakovų, plečiasi partnerių ratas, esame matomi ir girdimi pasauliniame renginių industrijos akiratyje, formuojame nuomonę, pritraukiame ne tik pranešėjus, bet ir potencialius renginių užsakovus organizuoti renginius Lietuvoje“, – teigia A. Kamantauskas.

Pasak jo, šiemet planuojama festivalio idėjos tęstinumą išlaikyti kitais, labiau nišiniais formatais. „Darysime kelis mažesnius nišinius „Revolution“ forumus ir jau dabar pradedame ruoštis kitų metų festivaliui. 2026-ųjų „Revolution“ atnaujinsime iš esmės – festivalyje pakvietėme dalyvauti tarptautinio renginių agentūrų tinklo „27Names“ narius bei jų klientus. Tikimės, kad festivalis taps vienu svarbiausių įvykių renginių organizatorių industrijoje visoje Europoje“, – teigia renginių paslaugų grupės „ReKūrai“ vadovas.