Renginiai tapo svarbia įmonės įvaizdžio kūrimo priemone: kaip suorganizuoti tokį, kuris paskatins ištarti wow?
Pastaraisiais metais renginių organizatoriai vis dažniau išgirsta prašymą sukurti wow efektą – renginį, kuris nustebintų net ir viską mačiusius žiūrovus. Didelius lūkesčius užsakovai kelia ne veltui: pastaraisiais metais renginiai tapo labai svarbia įmonės įvaizdžio kūrimo priemone. Norint išsiskirti iš konkurentų ir pabrėžti savo autentiškumą, būtina nebijoti išbandyti naujus renginių formatus.
Komentaro autorius – Aurimas Kamantauskas, renginių paslaugų grupės „ReKūrai“ vadovas, idėjų ir tendencijų festivalio „Revolution“ iniciatorius
Detalės, kurių niekas nesitikėjo išvysti
Renginys turi priminti magijos pasirodymą. Jei stebint magijos triuką jo kulminacijos metu jus ištiko nuostaba – jūs aikčiojate ir galvojate, „o kaip jam pavyko tai padaryti?” – tai ir yra atsakymas, kokių efektų pagrindu turi būti kuriami jūsų renginiai.
Naujos renginio erdvės, nauji atlikėjai ar tik jūsų renginiui suburti muzikiniai projektai, išskirtinai jums sukurti patiekalai, jų pateikimo forma – kai intuityviai užklups emocija, kad jau esate matę labai daug, bet tai, ką regite dabar, yra tikrai unikalu, kai tik po ilgokos pauzės suprasite, kas čia ką tik įvyko, – tuomet ir ateis akimirka, kai jūs nuoširdžiai ir garsiai ištarsite: tai, ką mačiau, buvo wow.
Tuo tarpu jeigu ant scenos užlipęs renginio vedėjas pirmiausia pasako „Gera jūsų tiek daug čia matyti“ (nesvarbu, ar renginyje dalyvauja 10, ar 10 000 žmonių) arba staiga paklausia „Koks yra gimtadienio simbolis, be kurio mes neįsivaizduojame šios šventės?“, iškart supranti, kad tolimesnė įvykių seka tavęs jau greičiausiai nenustebins.
Pasirinkti klasikinį ir saugų renginio scenarijų – patogu ir paprasta, tačiau kur kas naudingiau ir efektyviau yra rinktis kitokią strategiją: ieškoti būdų ir kūrybinių sprendimų, kaip išsiskirti, nustebinti, padaryti kitaip. Priešingu atveju renginys žiūrovams gal ir patiks, bet vargiai sukurs stiprų, ilgalaikį įspūdį ar sukurs unikalų ryšį su auditorija kuriančią emociją, dėl kurios pirmiausia ir organizuojame renginį, kokio formato jis bebūtų.
Jei norite surengti išskirtinį, tikrai įsimintiną renginį, apie kurį jo dalyviai kalbėtų dar bent keletą savaičių (o toks noras vienija daugumą įmonių ir organizacijų, galvojančių apie renginį savo darbuotojams, klientams ar partneriams), turite ryžtis drąsiems ir ryškiems kūrybiniams sprendimais. Tai reiškia – išdrįsti būti pirmaisiais, išbandžiusiais visiškai naują, originalaus formato, kitokios struktūros ir dramaturgijos renginio formatą. Tokį, kurį greičiausiai darysite pirmą kartą. Ir, svarbiausia, turite pasitikėti jūsų renginį organizuojančia profesionalų komanda. Tai yra itin svarbios sėkmingo ir nuostabos efektą kuriančio renginio dedamosios.
Ne visi dviračiai jau yra išrasti
Informacinių technologijų bendrovės „Baltic Amadeus“ gimtadienio proga darbuotojams surengtas renginys „Noradienis“ (angl. „Wishday“) pasižymėjo visomis šiomis savybėmis, o rezultatai kalba patys už save: šis Vilniuje surengtas renginys nukonkuravo milžiniškų biudžetų, didžiausių valstybių grandiozinius renginius ir mūsų agentūrai pelnė net keletą tarptautinių apdovanojimų prestižiniuose renginių kūrėjų konkursuose. Mūsų vardas nuskambėjo tarptautinėje geriausių renginių kūrėjų arenoje ir mes pirmą kartą patyrėme tarptautinio pripažinimo efektą.
Šie laimėjimai atvėrė daug naujų durų – esame kviečiami bendradarbiauti rengiant tarptautinius projektus ir pristatyti savo patirtį, kūrybiškumą, unikalias kūrybos technikas tarptautinėse konferencijose, tapome vieninteliais Lietuvos atstovais Europos renginių industrijos lyderių bendruomenėje „27Names”. Tarptautiniuose renginiuose esame vadinami „Baltijos tigru” dėl mūsų išskirtinio braižo, konceptualumo, estetikos ir renginių dramaturgijos vystymo. Apdovanojimus pelnęs renginys „Noradienis“ yra puikus pavyzdys, kokį galingą produktą gali sukurti inovatyvios įmonės ir profesionalių organizatorių, kuriems buvo suteikta visapusiška kūrybinė laisvė įgyvendinti savo idėjas, sinergija.
Toks rezultatas dar geriau pasiekiamas, kai renginio organizatoriams suteikiama pakankamai laiko apšlifuoti renginio idėją, o pati įmonė turi aiškiai apsibrėžtą renginio tikslą.
Noras gerai praleisti laiką renginyje – tai nėra tikslas. Ką savo renginiu norite pasakyti, kokia yra pagrindinė renginio žinutė – atsakymai į šiuos klausimus padės tiksliau įsivardyti jūsų renginio tikslą, o renginio organizatoriams padės priimti kūrybiškesnius režisūrinius sprendimus.
Idėjų generavimui mes naudojame skirtingas technikas. Viena mėgstamiausių – utopiją paversti realybe. Ši technika leidžia atrasti naujus renginio formatus. Mes žaidžiame su masteliu, keičiame dimensijas, karštą paverčiame šaltu, vakarą keičiame rytu. Kitokio požiūrio cirkuliacija leidžia atrasti „out of the box” sprendimus ir sukurti taip laukiamą wow efektą. Nustebinti yra kuo, net kai atrodo, jog visi dviračiai jau išrasti.
Maži ar dideli – įspūdingi gali būti visi
Įprasta galvoti, kad įspūdingos patirtys sukuriamos tik organizuojant masinį renginį, tačiau mažo formato renginiuose taip pat slypi savotiška magija. Kadangi susitikimas įvyksta jaukioje ir intymioje aplinkoje, kiekvienas svečias atranda minutę vienas su kitu pabendrauti. Ir čia taip pat yra be galo daug erdvės nuostabos efektui sukurti.
Mažo formato renginiuose gali būti sukurtas ypač artimas ryšys su renginyje dalyvaujančia auditorija: svečiai ne tik bendrauja tarpusavyje, bet ir įsitraukia į bendras veiklas, kurios akimirksniu suartina ir padeda užmegzti gilesnį santykį, sukurti stipresnę emociją.
Dar vienas dalykas, kurį reikėtų prisiminti, – net ir būdami suaugę mes visada išliekame dideli vaikai. Ypač kalbėdami apie renginius ir tai, kaip juos priimame.
Mus, kaip ir vaikus, žavi tie patys dalykai – pavyzdžiui, įdomūs, įtraukiantys žaidimai, geros dovanos. Apjungus visus šiuos aspektus renginyje, galima pasiekti tikrai puikių rezultatų.